Sen a uroda ?

Sen a uroda
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Najlepszy naturalny kosmetyk dla zachowania pi臋knej i zdrowej cery? SEN! Okazuje si臋, 偶e to w艂a艣nie on – a zw艂aszcza jego jako艣膰 i pora zasypiania oraz budzenia maj膮 najwi臋kszy wp艂yw na to, jak wygl膮damy.

W trakcie snu:

  • sk贸ra intensywnie si臋 dotlenia,
  • odpoczywa od makija偶u i zanieczyszcze艅,
  • zwi臋ksza si臋 wydzielanie hormonu wzrostu, kt贸ry wp艂ywa na wygl膮d, wzmacnia koncentracj臋 oraz
  • poprawia nastr贸j,
  • produkuje si臋 wi臋cej melatoniny – op贸藕nia procesy starzenia,
  • reguluje si臋 dojrzewanie kom贸rek,
  • podnosi nasza odporno艣膰,
  • dochodzi do najlepszego przyswojenia aktywnych sk艂adnik贸w, zawartych w kosmetykach
  • nak艂adanych na sk贸r臋 na noc,
  • zmniejsza si臋 ilo艣膰 kortyzolu (hormonu stresu) w organizmie.

Wszystko to sprawia, 偶e kiedy 艣pimy, nasz organizm nie tylko wypoczywa, ale te偶 regeneruje si臋 i zdecydowanie wolniej starzeje!

Z艁OTA GODZINA

O tak, pory snu maj膮 ogromne znaczenie! Wed艂ug dr Duforeza (mi臋dzynarodowy ekspert ds. medycyny snu) najlepszy czas na sen zawiera si臋 pomi臋dzy 23 a 3 rano. Nawet kr贸tszy, ale przypadaj膮cy na t臋 por臋 sen b臋dzie dla naszego organizmu o wiele lepszy, ni偶 ten 10 godzinny, rozpocz臋ty dopiero nad ranem. Zalecane jest natomiast od 6 do 9 godzin snu.

Dlaczego tak wa偶ne jest to, by k艂a艣膰 si臋 spa膰 przed p贸艂noc膮? To w艂a艣nie wtedy zachodzi w naszym organizmie najwi臋cej proces贸w regeneracyjnych, sk艂adniki zawarte w kosmetykach “na noc” najszybciej si臋 wch艂aniaj膮, a hormon wzrostu i melatonina s膮 produkowane nawet kilkakrotnie szybciej! Co r贸wnie wa偶ne, to w okolicach p贸艂nocy odnotowuje si臋 tak偶e najni偶szy poziom hormonu stresu.

Sen a uroda

CO ROBI膯, BY SPA膯 LEPIEJ?

Przede wszystkim bezpo艣rednio przed snem nie wolno wykonywa膰 偶adnych czynno艣ci, kt贸re nas pobudzaj膮 – odk艂adamy wi臋c telefon, wy艂膮czamy telewizor i delektujemy si臋 lekk膮, przyjemn膮 lektur膮.

Wa偶ne r贸wnie偶, by ostatni posi艂ek zje艣膰 co najmniej 3 godziny przed planowanym snem i postara膰 si臋, aby nie nale偶a艂 on do ci臋偶kich, trudnych do strawienia.

Nie pomo偶e tak偶e picie kawy i innych napoj贸w z zawart膮 w nich kofein膮. Zamiast tego wybierz szklank臋 wody z sokiem z cytrus贸w i przed snem opr贸偶nij j膮 ca艂膮 – nie tylko zapewni ona Twojej sk贸rze nawil偶enie, ale r贸wnie偶 zniweluje wszystkim nam znane 艣lady poduszki odci艣ni臋te artystycznie na policzkach. Spr臋偶ysto艣膰 sk贸ry zachowasz tak偶e wybieraj膮c w ci膮gu dnia smako艂yki bogate w wod臋 – np. sa艂atki owocowe z du偶膮 ilo艣ci膮 arbuza lub 艣wie偶e og贸rki.

JAK PRZYGOTOWA膯 SYPIALNI臉 DO SNU?

Koniecznie pami臋taj o wietrzeniu pokoju – 艣wie偶e powietrze sprawi, 偶e sen b臋dzie mocniejszy i efektywniejszy. Brak intensywnych zapach贸w i zast膮pienie ich np. olejkiem lawendowym na pewno nie zaszkodzi!

Zadbaj r贸wnie偶 o to, by w Twojej sypialni by艂o wystarczaj膮co ciemno. Zas艂o艅 okna, zga艣 wszystkie 艣wiat艂a.

Nie r贸b z sypialni sauny. Zmniejsz ogrzewanie, poniewa偶 sk贸ra go nie lubi! To w艂a艣nie w sezonie grzewczym najszybciej si臋 przesusza i najwolniej regeneruje. Nawet litry wypitej przed snem wody nie maj膮 szans z rozkr臋conym na najwy偶szy poziom kaloryferem.

NAWIL呕AJ, NAWIL呕AJ, NAWIL呕AJ

Jednym z najistotniejszych przygotowa艅 do snu powinno by膰 nawil偶anie sk贸ry. Wybieraj mocniejsze, g臋stsze, o ci臋偶szej konsystencji kremy na noc, pij odpowiedni膮 ilo艣膰 wody. 艢wietnie sprawdz膮 si臋 maski nawil偶aj膮ce i regeneruj膮ce, kt贸re dostarcz膮 Twojej cerze niezb臋dnych element贸w i wspomog膮 procesy odbudowywania sk贸ry podczas snu.

Proponujemy Ci 3 nasze ulubione maski do stosowania przed snem:
By przeczyta膰 o zastosowaniu, sk艂adzie i w艂a艣ciwo艣ciach – kliknij w wybran膮 mask臋.

MASKA Z OLEJKIEM Z KWIAT脫W CAMELLI

MASKA Z OLEJEM ARGANOWYM

MASKA Z PER艁AMI

CO ZA DU呕O, TO NIEZDROWO

Pami臋taj, 偶e zgadza si臋 to tak偶e w przypadku snu. Je艣li zaczniesz przekracza膰 standardowe normy, wcale nie pomo偶esz swojemu organizmowi, wr臋cz przeciwnie – b臋dzie on wp艂ywa艂 negatywnie na Twoje samopoczucie i wygl膮d sk贸ry. Umiar, to podstawa!

Jakie Ty masz nawyki u艂atwiaj膮ce sen?
Wiedzia艂a艣, 偶e ma on dla urody a偶 tak du偶e znaczenie?

Filed under: Japo艅skie rytua艂y

No comment yet, add your voice below!


Dodaj komentarz